
Pułapki w sklepach, czyli na co warto uważać?
Data publikacji: 2024-12-28 07:00:11 | ID: 6584bfb15c341 |
Praktycznie każdy chodzi do sklepów i zostawia tam co tydzień pewne sumy pieniędzy. Zakupy kosztują, ceny rosną, co można zaobserwować chociażby w przypadku kupowania produktów spożywczych. Do tego klienci na każdym kroku spotykają się z różnymi zabiegami przygotowanymi przez sklepy – mają kupić jak najwięcej, nawet niekoniecznie potrzebując w danej chwili akurat tego towaru.
Sposoby na zachęcenie klienta
Częstym zjawiskiem w sklepach różnego rodzaju są promocje, przeceny, obniżki itd. Nie zawsze mają cokolwiek wspólnego z faktyczną różnicą w cenie, mogą występować jedynie na papierze. Dla przykładu, produkt A kosztuje 10 zł odkąd w ogóle pojawił się w sprzedaży. Jego cena jest napisana normalnie, zwykłą czcionką, nie rzuca się w oczy. Obniżka do zawrotnej wartości 9,99 zł może być dużo bardziej widoczna dzięki zastosowaniu kolorowych i większych fontów. Klient płaci mniej o 1 gr, a ma wrażenie, że kupił taniej i zaoszczędził.
W innych sklepach dochodzi nawet do wstawiania cen wyższych jako promocyjnych, bo większość klientów na co dzień nie zwraca uwagi, ile kosztują różne produkty. Dla zabezpieczenia się, tego typu „promocje” nie są związane z towarem codziennym, ale nieco rzadziej wybieranym. Wtedy zwiększa się prawdopodobieństwo, że nikt niczego nie zauważy.
Produkty odświeżane, przeterminowane, mało wartościowe…
Układ towarów na półkach sklepowych ma znaczenie i wiedzą o tym sprzedający. Klient najłatwiej zauważa to, co ma mniej więcej na linii wzroku, więc najprawdopodobniej to kupi. Warto zainteresować się trudniej dostępnymi półkami, by zyskać tańsze, często bardziej wartościowe rzeczy. Produkty znajdujące się blisko zewnętrznej części półek czy chłodziarek mają zazwyczaj najkrótszą datę ważności, więc, jeśli chce się nabyć coś bardziej świeżego, warto szukać z tyłu.
Jedną z najbardziej szkodliwych praktyk niektórych sklepów jest oszukiwanie w związku z datą przydatności do spożycia. Produkty zbliżające się do tego punktu często bywają przeceniane i umieszczane w dobrze widocznych miejscach. W wielu punktach sprzedaje się nawet te, które są już przeterminowane. Wystarczy nakleić nową naklejkę w miejsce starej…
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
library_books Ważne zasady dobrego wychowania podczas wycieczek » | |
library_books Wręczanie kwiatów. Jak i kiedy to robić? » | |
library_books Jak się zachować w kinie? » |